ARBEJDSDAGE

Der er to arbejdsdage på skolen om året, de kaldes for forskønnelsesdag og klargøringsdag. Selv om der arbejdes på livet løs, har dagene stor værdi for fælleskabet på skolen. Det er her forældrene lærer hinanden at kende, der hygges og diskuteres hen over malerrullerne og kaffen i de velfortjente pauser.

Forskønnelsesdagen: Her mødes forældre, lærere og børn, og så bliver der malet, luget og regeret på hele skolen. Madholdet sørger for frokost og eftermiddagskaffe undervejs, og dagen afsluttes med den traditionelle rundtur, hvor arbejdet beundres.

Klargøringsdagen: Den anden arbejdsdag på skolen er lørdag, dagen efter skolesommerafslutningen. Her mødes forældrene i deres børns kommende klasseværelse. Der skal måske sys gardiner, et panel skal males, der skal sættes nye hylder op. Alt gøres klart til elevernes næste skoleår.